Napriek menšej zmene názvu si KGM SsangYong Musso pripísal druhé víťazstvo za sebou ako Najlepšie dvojkabínové vozidlo do 50 000 dolárov v súťaži Drive Car of the Year 2025.
Už druhý rok po sebe (2024, 2025) si KGM SsangYong Musso odniesol ocenenie za najlepšie dvojkabínové vozidlo roka v kategórii do 50 000 dolárov, čím potvrdil svoju dominanciu v čoraz tesnejšej konkurencii.
O jeho víťazstve rozhodla kombinácia kvalitného spracovania, prekvapivo bohatej základnej výbavy, vyváženého správania na ceste aj v teréne a továrenskej záruky 5 rokov / 100.000 kilometrov. V tejto cenovej hladine jednoducho nenájdete lepšiu alternatívu.
Zaujímavosťou je, že Musso je na trhu už približne sedem rokov, čo z neho robí jeden z najdlhšie predávaných modelov v segmente, kde sa väčšina konkurencie skladá z novších áut. O to obdivuhodnejšie je, že stále dokáže porážať mladšie modely. Inžinieri v Južnej Kórei ho neustále vylepšovali podobne ako Ford kedysi Ranger, a vďaka tomu sa Musso stalo ideálnou voľbou pre zákazníkov, ktorí hľadajú výborný pomer ceny a hodnoty.

Pri pohľade na Musso bez toho, aby ste brali do úvahy značku a cenu, by ste mohli nadobudnúť dojem, že súperí s oveľa drahšími konkurentmi. Možno síce ešte nedosahuje úroveň aktuálneho Fordu Ranger, no v mnohých smeroch sa vyrovná drahším verziám modelov ako Isuzu D-Max či Mitsubishi L200. V niektorých prípadoch dokonca prekonáva aj iné podstatne drahšie vozidlá, ktoré sú momentálne dostupné na trhu.

Ak vezmeme do úvahy, že za sumu pod 50 000 dolárov získate priestranné dvojkabínové vozidlo vybavené 12,3-palcovým digitálnym prístrojovým panelom aj infotainment obrazovkou rovnakej veľkosti, podporou Apple CarPlay a Android Auto, 360-stupňovým kamerovým systémom, vyhrievaným koženým volantom, elektricky nastaviteľnými, vyhrievanými a odvetrávanými prednými koženými sedadlami, bezkľúčovým vstupom a štartovaním, tempomatom, LED svetlometmi, automatickým prepínaním diaľkových svetiel, LED dennými aj prednými hmlovými svetlami, monitorovaním tlaku v pneumatikách a 18-palcovými zliatinovými diskami – ide o výnimočne bohatú výbavu v tejto triede.
Pod kapotou sa nachádza 2,2-litrový štvorvalcový turbodiesel, ktorý ponúka výkon 148,6 kW a krútiaci moment 441 Nm. Vozidlo spolupracuje so šesťstupňovou automatickou prevodovkou. Spotreba paliva sa pohybuje medzi 8,6 a 9,0 litra na 100 km, čo je slušné číslo najmä v súvislosti, že Musso môže ťahať brzdený príves o hmotnosti až 3,5 tony.
Pre tých, ktorí plánujú využívať Musso aj mimo spevnených ciest, je k dispozícii pohon zadných kolies s elektronickou uzávierkou zadného diferenciálu a možnosťou pripojenia prednej nápravy a redukcie pre zlepšenie trakcie v náročnom teréne..
Vo výbave nechýba šesť airbagov, systém sledovania mŕtveho uhla, upozornenie na neúmyselné opustenie jazdného pruhu, výstraha pred kolíziou pri zmene pruhu, monitorovanie križujúcej premávky zozadu, aktívna ochrana proti prevráteniu, systém varujúci pred nebezpečným vystupovaním z vozidla, výstraha pri pohybe vozidla vpredu, autonómne núdzové brzdenie (AEB) s funkciou rozpoznávania čelnej zrážky, ako aj systém, ktorý sleduje pozornosť vodiča a v prípade potreby ho upozorní na únavu alebo nepozornosť.
Exteriér
Samotná výbava a technické údaje však nie sú všetko. Musso si opakovane získava uznanie zákazníkov vďaka svojmu komfortnému jazdnému prejavu – či už ide o jazdu po nespevnených cestách, alebo len každodenné presuny po meste.
V porovnaní s niektorými nedávno predstavenými konkurentmi pôsobí dizajn Musso umiernene a nenápadne, no zároveň ponúka priestrannejší interiér. Hoci nejde o pick-up veľkosti amerických modelov ako Ford F-150 či Ram 1500, priestor pre nohy a hlavu v kabíne je v porovnaní s ostatnými vozidlami v tejto cenovej kategórii naozaj nadpriemerný.
Aj keď u niektorých zákazníkov ešte pretrváva určitá nedôvera, juhokórejské značky dnes kvalitatívne dobiehajú – a v mnohých prípadoch aj predbiehajú – svojich japonských či európskych konkurentov, najmä v segmente terénnych vozidiel. SsangYong Musso je jasným dôkazom toho, že za cenu pod 50 000 dolárov v Austrálii dnes len ťažko nájdete lepšie vybavené a schopnejšie dvojkabínové 4x4.